Analisis Kinerja Pelayanan Publik tentang Sumber Daya Manusia dan Responsivitas Pegawai di Kantor Kelurahan Kecandran Kecamatan Sidomukti Kota Salatiga
(1) Universitas Diponegoro
Abstract
This article or writing aims to provide an effective understanding of the analysis of the performance of public services in Kecandran Village, Siomukti District, the problem is focused on a more in-depth analysis of public service activities in Kecandran Village and examine the form of responsiveness carried out by employees and related parties in the service. In order to approach this problem, Nicholas Henry's theoretical reference is used (in Suwitri, 2011), Carl Van Horn dan Donal Van Meter, 1975. The data were collected through descriptive research methods through field observations, primary and secondary data and interviews, and analyzed qualitatively. This study concludes that it is necessary to conduct research related to the analysis of the performance of public services at the Kecandran sub-district office, Sidomukti District which is more in-depth on human resources and responsiveness.
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Van Horn, C., dan Van Meter, D., (1975). Model-model Dalam Kebijakan Implementasi. Yogyakarta
Nawawi, H., (1998). Metode Penelitian Bidang Sosial. Yogyakarta:Gadjah Mada University Press.
Hariandja, M.T.E. (2002). Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta : Grasindo
Husein, Umar. (1999). Manajemen Sumber Daya Manusia Dalam Organisasia. Jakarta: Gramedia Pustaka Utama.
Ivancevich, J.M., (2008). Perilaku dan Manajemen Organisasi. Jakarta : Erlangga.
Matutina. (2001). Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta : Gramedia Widia Sarana Indonesia.
Walukow, M. T., Roring, M., & Tampi, J. R. (2016). Pengaruh Pelatihan Sumber Daya Manusia Terhadap Produktivitas Kerja Karyawan Pada Pt Pln (Persero) Wilayah Suluttenggo Area Manado. Jurnal Administrasi Bisnis (Jab), 4(4).
Widikusyanto, M. J., Nafiudin, N., Wibowo, H. A., & Marwan, J. (2016). Faktor-Faktor Yang Memengaruhi Disiplin Kerja Dan Dampaknya Terhadap Kinerja Aparatur Sipil Negera Pemerintah Provinsi Banten. Sains Manajemen, 2(2).
Nasution, M. (1994). Manajemen Personalia: Aplikasi dalam Perusahaan. Djambatan, Jakarta.
Nurtjahjani, F. Masreviastuti, (2007), Analisa Pengaruh Budaya Organisasi terhadap Kepuasan Kerja dan Pengaruhnya pada Kinerja Karyawan, Arthavidya, 8(1), 155-162.
Riorini, S.V., (2004). Quality Performance dan Komitmen Organisasi. Jurnal Media Riset Bisnis dan Manajemen.
Surjadi. (2012). Pembangunan Kinerja Pelayanan Publik. Bandung: PT. Refika.
Keputusan Menteri Pendayagunaan Aparatur Negara Nomor 25/M.PAN/2/2004.
Undang-undang Nomor 23 tahun 2014 tentang Pemerintahan Daerah pasal 229
Peraturan Pemerintah Nomor 53 Tahun 2010 tentang Disiplin Pegawai.
Peraturan Pemerintah Republik Indonesia Nomor 96 Tahun 2012 Tentang Pelaksanaan Undang-Undang Nomor 25 Tahun 2009 Tentang Pelayanan Publik pada Pasal 1 Ayat (1), Ayat (2), dan Ayat (3).
Ruhana, I. (2012). Pengembangan Kualitas Sumber Daya Manusia vs Daya Saing Global. PROFIT: Jurnal Administrasi Bisnis, 6(1).
DOI: https://doi.org/10.34007/jehss.v4i2.794
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Journal of Education, Humaniora and Social Sciences (JEHSS)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Journal of Education, Humaniora and Social Sciences (JEHSS)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International Public License