Construction of Women's Beauty in Newspaper Advertisements in Batak Land, North Sumatra, 1940–1945
(1) Universitas Negeri Medan
(2) Universitas Negeri Medan
(3) Universitas Negeri Medan
(4) Universitas Negeri Medan
(5) Universitas Negeri Medan
(6) Universitas Negeri Medan
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Abdullah, T., & Surjomiharjo, A. (2016). Ilmu Sejarah dan Historiografi: Arah dan Perspektif. Yogyakarta: Ombak.
Adam, A. (2003). Sejarah Awal Pers dan Kebangkitan Kesadaran Keindonesiaan. Yogyakarta: Pustaka Pelajar.
Aisyiyah, R. N. (2013). Kecantikan dalam Iklan: Gambaran Kecantikan dalam Iklan Sabun Dove di Televisi. Dunia Komunikasi: Jurnal Ilmu Komunikasi Universitas Mulawarman, 1(4).
Azhari, I., Sidiq, R., & Sari, I. P. (2022). Bahan Ajar Sejarah Perjuangan Bangsa Melalui Pers di Sumatera Utara Tahun 1916-1925. Medan: Lembaga Penelitian dan Pengabdian kepada Masyarakat (LPPM) UNIMED.
Baay, R. (2010). Nyai dan Pergundikan di Hindia Belanda. Depok: Komunitas Bambu.
Berger, A. A. (2010). Pengantar Semiotika: Tanda-tanda dalam Kebudayaan Kontemporer. Yogyakarta: Tiara Wacana.
Berger, P. L., & Luckmann, T. (1973). The Social Construction of Reality: A Treatise in the Sociology of Knowledge. Knopf Doubleday Publishing Group.
Eriyanto. (2002). Analisis Framing Konstruksi, Ideologi, dan Politik Media. Yogyakarta: LKiS.
Hellwig, T. (2007). Citra Kaum Perempuan di Hindia Belanda. Jakarta: Yayasan Pustaka Obor Indonesia.
Kadarsih, R. (2010). Konstruksi Kecantikan Perempuan dalam Iklan Produk Kecantikan Kulit di Televisi (Tesis). Universitas Gadjah Mada, Yogyakarta.
Kuntowijoyo. (2013). Pengantar Ilmu Sejarah. Yogyakarta: Tiara Wacana.
Pitts-Taylor, V. (2008). Cultural Encyclopedia of the Body. Greenwood.
Rahmadhani, R. (2013). Wacana Kecantikan dan Proses Penuaan Perempuan pada Iklan Olay Total Effects “Atasi Tujuh Tanda Penuaan.” Commonline, 2(3), 222–235.
Said, M. (1976). Sejarah Pers di Sumatera Utara, dengan Masyarakat yang Dicerminkannya, 1885-1942. Medan: Waspada.
Siregar, E. (2019). Bunga Rampai Pers Sumatera Utara Dari Zaman Kolonial Hingga Milenial. Medan: Biro Humas dan Keprotokolan Sekretariat Daerah Provinsi Sumatera Utara.
Stokes, J. (2006). How to Do Media and Cultural Studies: Panduan untuk Melaksanakan Penelitian dalam Kajian Media dan Budaya. Yogyakarta: Bentang Pustaka.
Treacy, M., & Wiersema, F. D. (1995). The Discipline of Market Leaders: Choose Your Customers, Narrow Your Focus, Dominate Your Market. Addison-Wesley Pub. Co.
Utari, M. T. (2023). Roman Medan: Analisis Potret Sosial dalam Karya Sastra Masa Revolusi Indonesia di Sumatera Timur, 1945-1949. Local History & Heritage, 3(2), 46–55. https://doi.org/10.57251/lhh.v3i2.1057
Wolf, N. (2009). The Beauty Myth: How Images of Beauty Are Used Against Women. HarperCollins e-books.
DOI: https://doi.org/10.34007/warisan.v5i2.2296
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2024 Lukitaningsih, Halimahtun Sakdiah, Mhd. Agung Permana Siregar, Muhammad Fazlan Akbar, Pidia Amelia, & Pristi Suhendro Lukitoyo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Warisan: Journal of History and Cultural Heritage
Published by Mahesa Research Center
E-mail: warisan.journal@gmail.com
This work is licensed under Creative Commons Attribution 4.0 International