Makna Di Balik Gerakan Literasi
(1) Universitas Iqra Buru
(2) Universitas Iqra Buru
(3) Universitas Iqra Buru
(4) Universitas Muhammadiyah Maluku Utara
(5) Universitas Sriwijaya
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Friantary, H. (2019). BUDAYA MEMBACA SEBAGAI UPAYA PENINGKATAN KUALITAS HIDUP MASYARAKAT. Disastra: Jurnal Pendidikan Bahasa Dan Sastra Indonesia, 1(1), 66. https://doi.org/10.29300/disastra.v1i1.1485
Hartyatni, M. S. (2018). MEMBANGUN BUDAYA BACA MELALUI PENGELOLAAN MEDIA SUDUT BACA KELAS DENGAN “12345.†Jurnal Pemikiran Dan Pengembangan Sekolah Dasar (JP2SD), 6(1), 1. https://doi.org/10.22219/jp2sd.v6i1.5906
Huda, K. W., & Rohmiyati, Y. (2019). Analisis Gerakan Literasi Sekolah (GLS) Dengan Media Buku Cerita Bergambar di SD Negeri Wotan 02 Kecamatan Sukolilo Kabupaten Pati. Jurnal Ilmu Perpustakaan, 8(4), 117–126. https://ejournal3.undip.ac.id/index.php/jip/article/view/26864
Munazillah, A. F. (2019). Optimalisasi Gerakan Literasi Sekolah di Sekolah Dasar menuju Indoesia Emas 2045. 21–25.
Ramandanu, F. (2019). Gerakan Literasi Sekolah (Gls) Melalui Pemanfaatan Sudut Baca Kelas Sebagai Sarana Alternatif Penumbuhan Minat Baca Siswa. Mimbar Ilmu, 24(1), 10. https://doi.org/10.23887/mi.v24i1.17405
Rasmusson, M., Albæk, K., Lind, P., & Myrberg, M. (2019). Cognitive Foundation Skills Following Vocational Versus General Upper-Secondary Education: A Long-Term Perspective. Scandinavian Journal of Educational Research, 63(7), 985–1006. https://doi.org/10.1080/00313831.2018.1466361
Rini, ika fajar. (2018). Penerapan Kebijakan Gerakan Literasi Sekolah Di SD Muhammadiyah 1 Ketekan Surakarta. Journal of Chemical Information and Modeling, 1–18.
Rohim, S. A. (2018). IMPLEMENTASI GERAKAN LITERASI SEKOLAH SEBAGAI STRATEGI PEMBELAJARAN DALAM MATA PELAJARAN IPS DI SMP NEGERI 2 PAKEM YOGYAKARTA [UNIVERSITAS SANATA DHARMA]. http://repository.usd.ac.id/32440/2/141324017_full.pdf
Schwandt, T. A. (1996). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Evaluation and Program Planning, 19(1), 106–107. https://doi.org/10.1016/0149-7189(96)88232-2
Sholeh, A., & Priatmoko, S. (2020). INTERNALIZATION OF MODERATE VALUES OF ISLAM IN THE DEVELOPMENT OF COMMUNITY–BASED VILLAGE COMMUNITY LITERATION: A Case Study of Kita Belajar Mandiri Literacy Community. Islamuna: Jurnal Studi Islam, 7(1), 1. https://doi.org/10.19105/islamuna.v7i1.2762
Sholehah, S., & Kati, S. (2020). Implementasi Program Gerakan Literasi Sekolah Pada Tahap Pembiasaan Membaca. MAGISTRA: Media Pengembangan Ilmu Pendidikan Dasar Dan Keislaman, 11(1), 22. https://doi.org/10.31942/mgs.v11i1.3466
Suwanto, S. A., & Hardiningtyas, T. (2014). Reinforcement of Reading habit through TBM as an Efffort of Improving Information Literacy. Proceeding International Seminar : Strengthening National Identity through Language, Literature, and History, Fac.of Humanities, , Prosiding.
Syahrir, M. (2016). Persepsi Masyarakat Kelurahan Baru Kota Makassar Terhadap “Gerakan Makassar Gemar Membaca.†Khizanah Al-Hikmah : Jurnal Ilmu Perpustakaan, Informasi, Dan Kearsipan. https://doi.org/10.24252/kah.v4i28
Wells, G. (1987). Apprenticeship in literacy. Interchange, 18(1–2), 109–123. https://doi.org/10.1007/BF01807064
Yusanto, Y. (2020). Ragam Pendekatan Penelitian Kualitatif. JOURNAL OF SCIENTIFIC COMMUNICATION (JSC), 1(1). https://doi.org/10.31506/jsc.v1i1.7764
DOI: https://doi.org/10.34007/jehss.v4i2.752
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Journal of Education, Humaniora and Social Sciences (JEHSS)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Journal of Education, Humaniora and Social Sciences (JEHSS)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International Public License